onsdag 15 maj 2013

Crabtree & Evelyn - Somerset Meadow


Minns ni att jag beställde hem ett kit från Crabtree & Evelyns nya doftserie Somerset Meadow? Jag tyckte den såg så himla söt ut att jag inte kunde låta bli. Dessutom var jag rätt säker på att den skulle vara lätt och fräsch. Kitet kom i en bok-liknande ask som är så söt att man smäller av! Kolla bara! Synd att den hade fått sig en liten törn av posten trots att Escentual hade packat in ordentligt i massa bubbelplast.
Kitet innehåller duschkräm 50ml, bodylotion50 ml  och handkräm 25 gr.
Ser ni vad gulligt! Detta är ju en perfekt present till alla tjejiga tjejer! Så omanligt som det kan bli, hihi. Jag köpte mitt kit på Escentual för kring £12 så det är ingen dyr historia alls.
Till doften då. Jag tog lite av handkrämen på handen och kände direkt igen doften. Jag äger nämligen en  flaska av Caudalies Fleur de Vigne och jag menar att dessa är identiska. Lätta dofter som går lite åt citrushållet. Jag gick in och läste om doftnoterna, men det står att de skiljer sig åt en smula, men jag tycker de doftar likadant. Så äger ni den ena doften behöver ni inte köpa den andra. Jag gillar doften Fleur de vigne, men konstigt nog gillade jag inte duschkrämen från samma serie, den doftade mer åt gräshållet, så nu hoppas jag att jag gillar duschkrämen från Somerset Meadow bättre.

Såhär ser Fleur de Vigne ut. Jag har en flaska på 100 ml, den kostar ca £25 och finns i flera brittiska webshoppar.

2 kommentarer:

beautylana sa...

Men vad söt!! :-)

Ninni sa...

Ja, de kan verkligen sånt.