torsdag 2 maj 2013

Crabtree & Evelyn - Somerset Meadow

Crabtree & Evelyn spottar ur sig nya doft-kollektioner hela tiden. Senaste tillskottet är Somerset Meadow. Den är jag så nyfiken på att jag faktiskt redan klickat hem ett litet kit med duschkräm, handkräm och bodylotion i småflaskor. Så bra att man kan testa med små förpackningar innan man slår till på större. Jag fick ju även hem ett kit från Tarocco Orange häromveckan. Kiten är otroligt söta och pryder verkligen sin plats i hemmet, man vill gärna låta dem stå framme. Har ni testat Somerset Meadow? Jag vet inte om serien kommit till Sverige ännu, jag beställde mitt kit på Escentual (när jag ändå beställde en Nuxe-produkt). Fick för mig att denna kan vara lite lik Summer Hill-serien som jag älskar.


Jag gillar verkligen Crabtree & Evelyn. Fast inte alla deras dofter.

Mina favoriter hittills är:
-Summer Hill (mums, den doftar sommarfräscht, får mig att tänka på tunna blommiga klänningar)
-Citron, Honey & Coriander (älskar ju citrusdofter)
-Avocado, Olive & Basil (mild behaglig)
-Wisteria (som jag tyvärr inte sett på länge i någon webshop annat än på C&S egen hemsida)
-Lily (älskar liljekonvalj)

De jag inte gillar något vidare är:
-Lavender (eftersom jag inte gillar lavendel såklart)
-La Source (kan inte förklara varför, kan funka som duschtvål)
-Gardeners (bläh...helt enkelt)
-Rosewater (är inte så förtjust i rosdoft)
-Pomegranate, argan & grapeseed (står ut med den, men ingen favorit, tycker den har nån sötsliskig påträngade ton. Gillar heller inte Weledas granatäpple-serie trots att jag gillar att äta granatäpple).

Tarocco Orange har jag inte hunnit testa så ordentligt ännu, så vet inte om jag gillar den så jättemycket, blev lite besviken på att de blandade in andra dofter än apelsin i den, men så brukar de iofs göra ibland. Sen finns det flera doftserier från Crabtree & Evelyn som jag inte provat, t ex India Hicks och West Indian lime. Visst låter de spännande? Ska provnosa på dem i butik vid tillfälle. Även Aloe Vera-serien och den som heter Jojoba oil verkar intressanta, fast de har inte lika söta förpackningar av någon anledning och det är ju halva grejen med Crabtree & Evelyn.

Har ni några favoriter bland märkets serier? Vilka har ni testat?




2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, jag som ÄLSKAR La Source! Den serien finns på (fanns?) på alla Hilton-hotell och doften gör att jag transporteras tillbaka till Thailand (där vi bodde på Hilton) varje gång jag känner den!

Ninni sa...

Jag vet, och jag undrade varför de inte valde Summer Hill istället, hihi.