söndag 5 maj 2013

LR Aloe Vera ögonkräm och nattkräm

Jag har testat de här två produkterna under en tid. Tänkte berätta lite för er om dem. De kommer från det tyska märket LR.

Vi kan börja med ögonkrämen. Huden kring mina ögon är rätt så fet, jag har aldrig haft problem med torr hy just kring ögonen, även om jag kan vara torr i resten av ansiktet vintertid. Det är rätt så bra eftersom en fetare hy inte lika lätt får rynkor som en torr hy. Jag brukar därför föredra gel-krämer då de inte är lika feta i allmänhet. Den här krämen är ingen gel-kräm, men den är inte fet ändå, den ger snarare fukt. Den doftar väldigt svagt och fräscht, man kan såklart ha synpunkter på att den innehåller parfym, men det kan inte var någon större mängd. Nackdelen är att den kommer i en burk. En ögonkräm räcker länge, man behöver bara kanske en klick stor som en halv ärta till båda ögonen och inte ens det knappt. Därför räcker en sån här burk på 15 ml länge, vilket gör att en burk är ohygienisk. Det hinner gro en hel del bakterier innan innehållet tar slut (använd spatel). Men i övrigt är jag mycket nöjd med den här krämen.

Ninni ger ögonkrämen betyget: 4

Sen går vi vidare till nattkrämen i serien. Den här använde jag när det var som kallast. Det var ingen bra idé för då är min hud såklart som torrast. Den här krämen är inte fet nog för mig vintertid. Däremot är den helt ok nu (testade den häromdagen igen) och jag kan tänka mig att den är som bäst på sommaren, därför har jag lagt undan den lite nu och ska prova den igen i sommar. Aloe Vera är ju dessutom lugnande när man fått lite sol i ansiktet och denna innehåller 50% aloe vera. Doften är något starkare än hos ögonkrämen, men absolut inte påträngande och mycket fräsch. Den här burken ska få åka med mig till Spanien tror jag bestämt för den passar bäst sommartid som sagt. Jag tror att en yngre fetare hud kan trivas med den på vintern.

Ninni ger nattkrämen betyget: 3, kommer kanske att revidera det under sommaren och går då in i recensionen här och gör det.

De här krämerna köper ni här, de kostar 249:-/st. Ögonkrämen innehåller 15 ml och nattkrämen 50 ml.

OBS! Just nu är ögonkrämen på erbjudande och kostar bra 149:-, ett fynd om ni frågar mig!

2 kommentarer:

En flicka som är stark sa...

Älskar att läsa recensioner på hudvårdsprodukter :)

Ninni sa...

Bra, jag gillar också sånt! Både att läsa och att skriva.